Hur ser jag matrisen för min bedömda diskussion?

Din lärare kan inkludera en matris som en del av en bedömd diskussion. Matrisen är en uppsättning kriterier som din lärare kan använda för att bedöma din diskussion. Innan du lämnar in din diskussion kan du använda matrisen för att utvärdera ditt eget arbete och se till att din diskussion uppfyller din instruktörs krav.

Obs! Det är inte alla bedömda diskussioner som innehåller en matris.

00:07: Hur ser jag matrisen för min bedömda diskussion? 00:10: Klicka på länken Diskussioner (Discussions) i kursnavigeringen 00:14: Klicka på namnet för den bedömda diskussionen. 00:17: Klicka på ikonen Alternativ och välj länken Visa matris. 00:21: Visa matrisen för den bedömda diskussionen. Matrisen innehåller 00:25: kriterier, bedömningar med poängvärden, totala 00:29: poäng för kriterier 00:31: och totalt antal poäng. Ett matriskriterium kan 00:35: inkludera upp till fem olika bedömningar och individuella poängvärden. 00:40: Matrisen kan även innehålla ett lärandemål som är associerat med kursen. Lärandemål 00:44: identifieras med en liten flagga och används för att bedöma måluppfyllelse av lärandemål i en 00:48: kurs. Lärandemålet visar även tröskelvärdet för lärandemålet eller 00:52: antalet poäng du måste uppnå för att motsvara förväntningarna. 00:56: Din lärare kan låta dig se lärandemålsresultat i dina kursomdömen. 01:01: I den här guiden fick du lära dig hur du visar matrisen för min bedömda diskussion.

Öppna Diskussioner

Öppna Diskussioner

Klicka på länken Diskussioner (Discussions) i kursnavigeringen.

Öppna Diskussion

Klicka på namnet för den bedömda diskussionen.

Visa matris

Visa matris

Klicka på ikonen Alternativ [1] och välj knappen Visa matris (Show Rubric) [2].

Obs! Om länken Visa matris (Show Rubric) inte visas finns det ingen matris för din diskussion.

Visa matrisinformation

Visa matrisinformation

Se matrisen för den betygsatta diskussionen.

Matrisen inkluderar kriterier [1], bedömningar med poängvärden [2], totala poäng för kriterier [3] totalt antal möjliga poäng [4]. Ett matriskriterium kan inkludera upp till fem olika bedömningar och individuella poängvärden.

Visa lärandemål för matrisen

Matrisen kan även innehålla ett lärandemål som är associerat med kursen. Lärandemål identifieras med en liten flagga och används för att bedöma inlärningen i en kurs. Lärandemålet visar även tröskelvärdet eller det antal poäng du måste uppnå. Din lärare kan låta dig se lärandemålsresultat i dina kursomdömen.