Hur ser jag feedback-kommentarer på anteckningar från min lärare direkt i min uppgiftsinlämning?
Din instruktör kan välja att inkludera kommentarer direkt i en uppgiftsinlämning med kommentarer i rad eller anteckningar. Om en uppgifts inlämningsdetaljer innehåller en Visa Feedback -knapp, kan du se dessa kommentarer genom ett förhandsgranskningsverktyg som heter Canvas DocViewer. Du kan också använda Canvas DocViewer att svara på kommentarer eller skapa egna kommentarer.
Vissa webbläsare kanske inte återskapar kommentarer korrekt när de visar feedback. Om din webbläsare har en inbyggd PDF-läsare, väljer du alternativet för att visa PDF-filen i systemets läsare. Du kan också ladda ner PDF-filer med kommentarer för att titta på dem på din dator. Inställningarna som krävs för att visa eller skriva ut anteckningarna i PDF-filen varierar beroende på vilken programvara som är installerad på din dator.
Anteckningar:
- Om uppgiftens bilaga visar en förhandsgranskningsknapp (Preview) istället för knappen Visa feedback (View Feedback) är din fil inte DocViewer-kompatibel och kommer inte att innehålla några kommentarer.
- Om uppgiften du bedömer ser annorlunda ut kan detta bero på att Uppgiftsförbättringar (Assignment Enhancements) inte är aktiverade för kursen eller så har din lärare inte använt en uppgiftstyp som stöds. Läs om hur du kan se uppgiftsfeedback från din lärare genom att använda Uppgiftsförbättringar (Assignment Enhancem...
- Om du har lämnat in en gruppuppgift men inte är medlem i någon grupp kanske inte lärarkommentarer visas på sidan Inlämningsinformation (Submission Details). Du kan visa kommentarer på din omdömessida eller i mappen Inlämningskommentarer (Submission Comments) i inkorgen.
00:00:Hur ser jag feedback från min lärare direkt i min uppgiftsinlämning? 00:06:Klicka på länken Omdömen (Grades) i kursnavigeringen. 00:10:Klicka på en uppgifts namn. 00:13:Klicka på länken Visa feedback (View Feedback). Länken Visa feedback (View Feedback) visar en indikator om noterade kommentarer har lagts till i en uppgift som stöds. 00:22:Se din lärares kommentarer. 00:25:För att svara på en kommentar, klicka på kommentaren och klicka på knappen Svara (Reply). 00:30:När en annoterad kommentar innehåller flera innehållsrader, visar innehållsrutan en ellipslänk. 00:37:Om du vill expandera en kommentar klickar du på länken ellipser. För att se staplade svar, klicka på kommentaren för att expandera alla svar. 00:45:Om du vill visa kommentarer i en utökad vy klickar du på ikonen Helskärm. Du kan även använda DocViewer för att skapa egna kommentarer på din uppgift. 00:54:För att ladda ner en PDF av inlämningen klickar du på ikonen Ladda ner. 01:00:I den här guiden fick du lära dig hur du visar feedback från din lärare direkt i en uppgiftsinlämning.
Öppna Omdömen
Klicka på länken Omdömen (Grades) i kursnavigeringen.
Se uppgiftsdetaljer
Klicka på en uppgifts namn.
Se feedback
Klicka på länken Visa feedback (View Feedback). Länken Visa feedback (View Feedback) visar en indikator om noterade kommentarer har lagts till i en uppgift som stöds.
Anteckningar:
- Om uppgiftsbilagan visar knappen Förhandsgranskning (Preview) är din fil inte DocViewer-kompatibel.
- Om din uppgift ser annorlunda ut än vad som visas i den här lektionen kan detta bero på att din lärare använder sig av Uppgiftsförbättring (Assignment Enhancement) i din kurs. Läs om hur du får feedback från din lärare i Uppgiftsförbättringar (Assignment Enhancements).
Se anteckningskommentarer
Se de noterade kommentarerna från din lärare [1].
För att svara på en kommentar, klicka på kommentaren och klicka på knappen Svara [2].
När en annoterad kommentar innehåller flera innehållsrader, visar innehållsrutan en ellipslänk. Om du vill expandera en kommentar klickar du på ellipslänken [3].
För att se staplade svar, klicka på kommentaren för att expandera alla svar [4].
Om du vill visa kommentarer i en utökad vy klickar du på ikonen Helskärm (Full Screen) [5].
Du kan även använda DocViewer för att göra annoterade kommentarer i din uppgift.
Ladda ner fil
För att ladda ner inlämningen klickar du på ikonen Ladda ner (Download) [1].