Wat zijn Profiel- en gebruikersinstellingen?
Profiel- en gebruikersinstellingen zijn opties van de gebuikersaccount waarmee je je persoonlijke gegevens in Canvas kunt beheren.
Bekijk de video Gebruikersinstellingen voor meer informatie over het beheren van profiel- en gebruikersinstellingen.
Je kunt ook meer te weten komen over het beheren van profiel- en gebruikersinstellingen met de lessen voor cursisten, de lessen voor cursusleiders en de lessen voor waarnemers/ouders.
Opmerking: Je opleidingsinstituut kan een of meer opties voor instellingen beperken.
Wat kan ik met mijn gebruikersaccount doen?
Je kunt in Globale Navigatie op de Account-link [1] klikken en vervolgens de accountnavigatielinks [2] gebruiken het onderstaande te doen:
- De meldingsinstellingen beheren als een cursusleider, als een cursist, of als een waarnemer/ouder
- Persoonlijke bestanden uploaden
- Toegang krijgen tot de instellingen van de gebruikersaccount
- ePortfolios van je cursusmateriaal maken en beheren
- Een voorbeeld bekijken van inhoud die met je is gedeeld en deze importeren
- Een QR-code delen om je aan te melden op de mobiele app van Canvas als een cursusleider, als een cursist, of als een waarnemer/ouder
- Accountbrede globale aankondigingen bekijken als een cursusleider, als een cursist, of als een waarnemer/ouder
- Je profiel beheren
Je kunt ook het kleurcontrast in Canvas verbeteren [3] of je afmelden van Canvas [4].
Wanneer gebruik ik mijn gebruikersinstellingen?
Afhankelijk van je gebruikersrol, kun je op de link Instellingen (Settings) klikken en:
- Je gebruikersinstellingen weergeven en bewerken, zoals je volledige naam, weergavenaam, persoonlijke voornaamwoorden, taalvoorkeur en tijdzone
- Je profielfoto wijzigen
- Je standaard e-mailadres wijzigen of een extra e-mailadres voor meldingen toevoegen
- Je wachtwoord wijzigen als een cursusleider, als een cursist, of als een waarnemer/ouder
- Multi-factor-verificatie instellen voor extra beveiliging van de account
- Verbinding maken met webservices buiten Canvas zoals Google Drive en deze te beheren
- Functieopties voor gebruikers beheren zoals feestanimaties (confetti)
- Goedgekeurde integraties te beheren (applicaties van derden waarvan het is toegestaan dat deze via API-toegangstokens toegang krijgen tot Canvas)
- Als een cursist je ingediende opdrachten van huidige en eerdere cursussen downloaden
- Als een cursist een koppelingscode genereren om te delen met een ouder/waarnemer
- Als een ouder/waarnemer een cursist koppelen aan je gebruikersaccount
- Cursusinhoud downloaden als een ePub-bestand
Wanneer moet ik mijn profiel gebruiken?
Als je instituut de functie Profielen heeft ingeschakeld, kun je het volgende doen:
- Profielgegevens toevoegen, zoals een biografie en aangepaste aangepaste koppelingen
- Profielgegevens van andere gebruikers bekijken
- Je inschrijvingen bekijken
- Inschrijvingen bekijken die je deelt met andere gebruikers
Kom meer te weten over het bewerken van je profiel als een cursusleider, als een cursist, of als een waarnemer/ouder.
Opmerking: Je kunt je profiel alleen bewerken als een beheerder het bewerken van het profiel via Accountinstellingen toestaat.