Wat zijn Profiel- en gebruikersinstellingen?

Profiel- en gebruikersinstellingen zijn opties van de gebuikersaccount waarmee je je persoonlijke gegevens in Canvas kunt beheren.

Bekijk de video Gebruikersinstellingen voor meer informatie over het beheren van profiel- en gebruikersinstellingen.

Je kunt ook meer te weten komen over het beheren van profiel- en gebruikersinstellingen met de lessen voor cursisten, de lessen voor cursusleiders en de lessen voor waarnemers/ouders.

Opmerking: Je opleidingsinstituut kan een of meer opties voor instellingen beperken.

Wat kan ik met mijn gebruikersaccount doen?

Wat kan ik met mijn gebruikersaccount doen?

Je kunt in Globale Navigatie op de Account-link [1] klikken en vervolgens de accountnavigatielinks [2] gebruiken het onderstaande te doen:

Je kunt ook het kleurcontrast in Canvas verbeteren [3] of je afmelden van Canvas [4].

Wanneer gebruik ik mijn gebruikersinstellingen?

Wanneer gebruik ik mijn gebruikersinstellingen?

Afhankelijk van je gebruikersrol, kun je op de link Instellingen (Settings) klikken en:

• Je gebruikersinstellingen weergeven en bewerken, zoals je volledige naam, weergavenaam, persoonlijke voornaamwoorden, taalvoorkeur en tijdzone
  • Je profielfoto wijzigen
  • Je standaard e-mailadres wijzigen of een extra e-mailadres voor meldingen toevoegen
  • Je wachtwoord wijzigen als een cursusleider, als een cursist, of als een waarnemer/ouder
  • Multi-factor-verificatie instellen voor extra beveiliging van de account
  • Verbinding maken met webservices buiten Canvas zoals Google Drive en deze te beheren
  • Functieopties voor gebruikers beheren zoals feestanimaties (confetti)
  • Goedgekeurde integraties te beheren (applicaties van derden waarvan het is toegestaan dat deze via API-toegangstokens toegang krijgen tot Canvas)
  • Als een cursist je ingediende opdrachten van huidige en eerdere cursussen downloaden
  • Als een cursist een koppelingscode genereren om te delen met een ouder/waarnemer
  • Als een ouder/waarnemer een cursist koppelen aan je gebruikersaccount
  • Cursusinhoud downloaden als een ePub-bestand

Wanneer moet ik mijn profiel gebruiken?

Wanneer moet ik mijn profiel gebruiken?

Als je instituut de functie Profielen heeft ingeschakeld, kun je het volgende doen:

• Profielgegevens toevoegen, zoals een biografie en aangepaste aangepaste koppelingen
  • Profielgegevens van andere gebruikers bekijken
  • Je inschrijvingen bekijken
  • Inschrijvingen bekijken die je deelt met andere gebruikers

Kom meer te weten over het bewerken van je profiel als een cursusleider, als een cursist, of als een waarnemer/ouder.

Opmerking: Je kunt je profiel alleen bewerken als een beheerder het bewerken van het profiel via Accountinstellingen toestaat.