Hvordan viser jeg rubrikken for min vurderte diskusjon?

Faglæreren kan inkludere en rubrikk som en del av en vurdert diskusjon. Rubrikken er et sett av kriterier som faglæreren kan bruke for å karaktersette diskusjonen. Før diskusjonen leveres kan du bruke rubrikken for å vurdere ditt eget arbeid, og sikre at diskusjonen møter alle kravene til faglæreren.

Merknad: Ikke alle vurderte diskusjoner inkluderer en vurderingsveiledning.

00:07: Hvordan viser jeg rubrikken for min vurderte diskusjon? 00:10: I emnenavigering klikker du på Diskusjoner-lenken. 00:14: Klikk på navnet til den vurderte diskusjonen. 00:17: Klikk på Valg-ikonet og velg Vis rubrikk (Show Rubric)-lenken. 00:21: Vis den vurderte diskusjonsrubrikken Rubrikken inkluderer 00:25: kriterievurderinger med poengverdier Kriterium totale 00:29: poeng 00:31: Og totalt antall mulige poeng 4. En rubrikk kriterier kan 00:35: inkludere opp til fem forskjellige kriterier og individuelle poengverdier. 00:40: Rubrikken kan også inkludere et læremål assosiert med emnet. Læremål 00:44: er identifisert av et lite flagg og brukes for å vurdere læringsmestring i et 00:48: emne. Læremålet viser også terskelen for læremålet eller 00:52: antall poeng d må oppnå for å tilfredsstille forventningene. 00:56: Faglæreren kan gi deg tillatelse til å se resultatene i emnet ditt. 01:01: Denne veiledningen viser hvordan man ser rubrikken for den vurderte diskusjonen.

Åpne diskusjoner

Åpne diskusjoner

I emnenavigering klikker du på Diskusjoner (Discussions)-lenken.

Åpen diskusjon

Klikk på navnet til den vurderte diskusjonen.

Vis vurderingsveiledning

Vis vurderingsveiledning

Klikk på Valg-ikonet [1] og velg Vis rubrikk (Show Rubric)-lenken [2].

Merknad: Hvis Vis rubrikk -lenken ikke vises er der ingen rubrikk til diskusjonen.

Vis detaljer for vurderingsveiledning

Vis detaljer for vurderingsveiledning

Vis den vurderte diskusjonsrubrikken.

Vurderingsveiledningen inkluderer kriterie [1], vurderinger med poengverdier [2], totalt antall poeng for kriterier [3] og antall mulige poeng [4]. Et rubrikkriterie kan inkludere opp til fem forskjellige og individuelle poengverdier.

Vis rubrikkens læringsmål

Rubrikken kan også inkludere et læremål assosiert med emnet. Læremål er identifisert av et lite flagg og brukes for å vurdere læringsmestring i et emne. Læremålet viser også terskelen for læremålet, og hvor mange poeng som må oppnås for å møte forventninger. Faglæreren kan gi deg tillatelse til å se resultatene i emnet ditt.