Hvad er Profil- og brugerindstillinger?

Profil- og brugerindstillinger er brugerkontoindstillinger, som lader dig kontrollere dine personlige oplysninger i Canvas.

For at lære mere om administration af profil- og brugerindstillinger henvises der til videoen Brugerindstillinger.

Du kan også lære mere om administration af profil- og brugerindstillinger i lektioner for studerende,  lektioner for instruktører, og lektioner for observatører/forældre.

Bemærk: Din institution kan begrænse en eller flere indstillinger.

Hvad kan jeg gøre på min brugerkonto?

Hvad kan jeg gøre på min brugerkonto?

I Global navigation kan du klikke på linket Konto (Account) [1] og derefter bruge kontonavigationslinks [2] til at gøre følgende:

Du kan også forbedre farvekontrasten i Canvas [3] eller logge ud af Canvas [4].

Hvornår ville jeg bruge mine brugerindstillinger?

Hvornår ville jeg bruge mine brugerindstillinger?

Afhængig af din brugerrolle kan du klikke på linket Indstillinger (Settings) for at:

• Se og redigere dine brugerindstillinger, såsom dit fulde navn, visningsnavn, personlige stedord, sprogpræferencer og tidszone
  • Tilføje eller skifte dit profilbillede
  • Ændre din standard e-mail-adresse eller tilføje en yderligere e-mail-adresse til meddelelser
  • Skifte din adgangskode som instruktør, som studerende, eller som observatør/forælder
  • Konfigurere multifaktorgodkendelse for ekstra kontosikkerhed
  • Oprette forbindelse til og administrere webtjenester uden for Canvas, såsom Google Drive
  • Administrere brugerfunktionsmuligheder, såsom animationer (konfetti)
  • Administrere godkendte integrationer (tredjepartsapplikationer, som er godkendt til at tage adgang til Canvas gennem API-adgangstokens)
  • Downloade dine opgaveafleveringer fra nuværende og tidligere fag som studerende
  • Generere en parringskode, du vil dele med en forælder/observatør som studerende
  • Forbinde en studerende til din brugerkonto som forælder/observatør
  • Downloade fagindhold som en ePub-fil

Hvornår ville jeg bruge min profil?

Hvornår ville jeg bruge min profil?

Hvis din institution har aktiveret profilfunktionen, kan du gøre følgende:

• Tilføje profiloplysninger som en biografi og brugerdefinerede links
  • Se profiloplysninger for andre brugere
  • Vise dine tilmeldinger
  • Se tilmeldinger, du deler med andre brugere

Få mere at vide om redigering af din profil som instruktør, som studerende, eller som observatør/forælder.

Bemærk: Du kan kun redigere din profil, hvis en administrator tillader profilredigering igennem Brugerindstillinger.